Nieuwsbrief april/mei 2024

Nieuwe zwerfboeken en meer

Zwerfboeken

In de boekenkast in de hal van onze school zijn weer nieuwe boeken aangekomen. Deze kast is een Zwerfboekenkast. Dit betekent dat iedereen een boek mee mag nemen om te lezen en als het boek uit is mag je zelf weten wat je met het boek gaat doen! Grijp je kans!

Middeleeuwen

De Middeleeuwen was de periode van 500 tot 1500 na Chr. Gedurende deze periode is er veel veranderd in Europa, in Nederland. Van een chaos in de vroege Middeleeuwen tot een beschaving in de late Middeleeuwen. Er werden rond 1000 de eerste kastelen gebouwd ter bescherming en verdediging van goederen en mensen. er waren koningen, boeren, burgers en adel, de kerk had een belangrijke rol in het dagelijks leven. In de Middeleeuwen waren er veel verschillende beroepen oa slager, molenaar, herbergier, visser, jager, ridder en nog vel meer.

In alle groepen werken we met verschillende onderwerpen vanuit de Middeleeuwen. We lezen, schrijven, kijken, bouwen, luisteren, zingen en nog veel meer over de Middeleeuwen. We leren over huizen bouwen, kleding, gebruiken, ridders, beroepen n het dagelijkse leven.

We gaan ook met de groepen naar Kasteel Radboud in Medemblik bezoeken. Op deze manier krijgen we nog een beter zicht op het leven in de Middeleeuwen.

29 maart                         Studiedag= Kinderen vrij

1 april                             2e Paasdag = Kinderen vrij

12 april 13.40 uur           Afsluiting project de Middeleeuwen. U bent welkom op onze tentoonstelling in de hal.

15 april                            start project Handel en Industrie

Weekend van 20-21 april Bloemendagen in Anna Paulowna. De Zandhorst doet ook mee met een mozaïek.

26 april                           Koningontbijt en gastles Cultureel erfgoed

15 mei                            Schoolfotograaf = geen zwemmen!

zwerfboeken 2 zwerfboeken 2