Kinderboekenweek

Vossenjacht, beroepen in de school en 2e hands boeken

Beste Ouder(s)/Verzorger(s),

Gisteren zijn we begonnen met De Kinderboekenweek met als thema ”Worden wat je wil.” De kinderen werden gister bij binnenkomst verrast met een beroepenshow.  Dit was een leuke opening.

Bij dit thema organiseren we meerdere activiteiten. Op woensdag 13 oktober is er een boekenmarkt van 13:45-14:15 uur. De school biedt gebruikte of licht beschadigde boeken te koop aan. De prijsjes zijn vanaf 0,50 eurocent tot 2,50. Ieder kind mag hiervoor 5 euro meenemen naar school om boeken te kunnen kopen. Hiervoor is kleingeld meenemen het handigste. Ouders zijn ook welkom om boeken te kopen samen met hun kind. Op deze manier kunnen we kinderen blij maken met zelf gekochte boeken. Van de opbrengt kopen we nieuwe boeken voor de school! Mocht u thuis prentenboeken of leesboeken ”over” hebben. Dan zijn wij hier erg blij mee om deze ook te kunnen verkopen. De boeken die u wilt geven aan de school, mogen vanaf morgen al meegegeven worden.

Er komt een vossenjacht op woensdag 27 oktober. De kinderen van unit 7/8 gaan hierbij verkleed als een beroep en ’verstoppen’ zich zichtbaar in de wijk voor de school. De andere kinderen mogen in groepjes gaan zoeken. Wij zoeken hiervoor nog hulpouders die van 12:15-14:00 een groepje kinderen willen begeleiden. U kunt zich opgeven bij de leerkracht.

Verder willen wij ouders uitnodigen om op school te komen vertellen over hun beroep. De kinderen kunnen dan vragen stellen en te weten komen wat het beroep inhoudt. Lijkt u het leuk om aan de kinderen te vertellen over uw beroep, dan kunt u dit aangeven bij de leerkrachten.

Wij hebben er zin in!

Met vriendelijke groet,