Een bericht van de bestuurder van Surplus

Beste ouders en verzorgers,

Hieronder vindt u een brief van de bestuurder naar aanleiding van de persconferentie van dinsdagavond door premier Rutte.

Met vriendelijke groet,

Gert Jan Riemers

Van: Paul Moltmaker, bestuurder Stichting Surplus

Aan: de ouders/verzorgers van de kinderen van de Surplusscholen

13 januari 2021

Beste ouder/verzorger,

Tijdens de persconferentie van premier Rutte dinsdagavond 12 januari is aangekondigd dat de (speciale) basisscholen voorlopig nog gesloten blijven. De sluiting duurt in elk geval nog tot 25 januari, maar mogelijk nog langer.
Eerder was aangekondigd dat uw kind aanstaande maandag 18 januari weer naar school zou kunnen. Dat gaat dus niet door. Voorlopig volgt nog een periode van thuisonderwijs en noodopvang.

Ondersteuning van ouders bij thuisonderwijs

Totdat de deuren weer opengaan verzorgen onze scholen thuisonderwijs aan uw kind. In sommige gevallen betekent dit dat er een stevig beroep wordt gedaan op u als ouder/verzorger om uw kind daarbij te ondersteunen.
U staat daar niet alleen voor! We nodigen u van harte uit om zo nodig contact op te nemen met de leerkracht van uw kind om ook uzelf te laten ondersteunen. Bespreek met de leerkracht hoe u uw kind kunt begeleiden en gemotiveerd kunt houden.

Zorgvuldige afweging noodopvang

Ook vindt nog steeds noodopvang plaats voor kinderen van ouders die een cruciaal beroep uitoefenen en voor kinderen uit kwetsbare doelgroepen.
Er wordt heel veel gebruik gemaakt van deze noodopvang. Waar echt nodig, bieden we deze opvang vanzelfsprekend!
Veel leerkrachten echter kampen met klachten waardoor het steeds lastiger wordt om voldoende personeelsbezetting te hebben. Daarnaast kunnen ook de noodopvang groepen voor meer besmettingen zorgen. We doen daarom een beroep op u om zo veel mogelijk zelf voor opvang te blijven zorgen en alleen van de noodopvang gebruik te maken als het noodzakelijk is voor u en/of voor uw kind.

Zodra de overheid bekend maakt dat de basisscholen weer open kunnen, hoort u weer van mij. Wij bereiden ons er intensief op voor hoe we straks veilig (klassikaal) onderwijs kunnen geven.

Ik hoop dat ik snel weer in de lucht kan komen! Dat betekent immers dat de kinderen van Surplus weer worden herenigd met hun vrienden op school.

Vriendelijke groet,
Paul Moltmaker,