Bericht vanuit Stichting Surplus

Beste ouders en verzorgers,

Onderstaand ontvangt u alvast een bericht van de bestuurder van Stichting Surplus.

Morgen informeren wij u verder.

Met vriendelijke groet,

Gert Jan Riemers

14 december 2020

Aan alle ouders/verzorgers van de leerlingen van de scholen van Surplus

Beste ouder, verzorger,

Vanavond heeft minister-president Mark Rutte extra strenge maatregelen aangekondigd om de verspreiding van het coronavirus in te dammen.

Die maatregelen betekenen het volgende voor u en uw kind(eren):

Met ingang van woensdag 16 december blijven alle Surplusscholen gesloten, tot nader bericht en in elk geval tot 18 januari 2021.

Dinsdag 15 december kunnen de kinderen nog gewoon naar school komen. De leerkrachten zullen dan de nodige afspraken maken met uw kind over het thuisonderwijs. De school informeert u hierover.

Als één van beide ouders van een kind werken in een cruciaal beroep en/of in een vitaal proces, en het is niet mogelijk voor de ouders/verzorgers om zelf voor opvang van het kind te zorgen, dan kan met ingang van 16 december gebruik worden gemaakt van noodopvang voor het kind. Daarnaast zal ook de noodopvang voor kwetsbare doelgroepen opnieuw worden opgestart.

Onder schooltijd vindt de noodopvang plaats op school, vóór en na schooltijd wordt deze opvang verzorgd door de kinderopvangorganisaties. Tijdens de kerstvakantie wordt de noodopvang uitsluitend door de kinderopvangorganisaties verzorgd.
Voor meer informatie over noodopvang kunt u contact opnemen met de school van uw kind en met de kinderopvangorganisatie die nu de buitenschoolse opvang aan uw kind biedt.

Ook het stafbureau van Surplus sluit de deuren voor bezoekers. Het bestuur en stafbureau van Surplus zijn vanaf woensdag 16 december tot in elk geval maandag 18 januari op werkdagen tussen 8.00 uur en 16.30 uur telefonisch bereikbaar via 0224-203040 en daarnaast via e-mail: info@stichtingsurplus.nl.

Ik realiseer me dat de impact van deze maatregelen groot kan zijn voor u. Ik begrijp ook dat het een domper is op de laatste restjes feestvreugde op school.
Daarom wens ik alle kinderen van Surplus en hun ouders toe dat ze alsnog kunnen genieten van de kerstvakantie en een fijne jaarwisseling tegemoet gaan.

Laten we hopen dat het tij keert in 2021!

corona corona