De vierde schoolweek

Week 37

Beste Ouder(s)/verzorger(s),

Dit was alweer de vierde schoolweek!

Deze week heeft unit 3 de 1e kern afgerond van de Veilig Leren Lezen methode. De werkboekjes hebben ze mee naar huis. Op een speelse manier oefenen we het lezen door bijvoorbeeld opdrachten te maken met Piccolo. Ook deden we de oefening; Wandel-lees- en wissel uit. Dit vonden ze erg leuk en ging heel goed. Op naar kern 2!

Elke dag beginnen we met een inloop. Er liggen diverse materialen klaar op tafel waar de kinderen uit mogen kiezen. Er wordt een hoop gespeeld en geleerd. Zo worden er bijv. veel dobbelspelletjes gedaan die goed zijn voor het kunnen overzien van hoeveelheden 1 t/m 6 door de dobbelsteenstructuur. Tijdens de rekenlessen zijn we hier veel mee aan het oefenen en leren we hoeveelheden op volgorde te leggen en de getalsymbolen die hierbij horen.

Unit 1-2 is deze week creatief geweest met het maken van de Kanjertijger. We weten nu wat sitspapier is en dat je hiermee mooie randjes krijgt als je het scheurt. Ook het omgaan met de lijm en een schaar was een intensief karwei. Sommigen kunnen dit al heel netjes. Knap hoor.

Unit 3 heeft als creatieve opdracht een Kanjertijger gemaakt van papier maché. Dit vonden ze erg leuk, want ze mochten met hun handen in de lijm! Alle tijgers liggen te drogen. Aankomende week gaan we ze verder afmaken.

We wensen iedereen een fijn weekend!

Groetjes juf Karin en juf Brittany

20200910_083840 20200910_083840