Coronavirus

Bericht van het bestuur van Surplus

Coronavirus

Geplaatst op 02 maart 2020

Sinds vorige week is in Nederland het coronavirus (COVID-19) geconstateerd. Als schoolbestuur Surplus houden we onze medewerkers en ouders op deze plek op de hoogte van ons standpunt en van de algemene richtlijnen van GGD en RIVM.

Veel gezinnen zijn de afgelopen periode op vakantie of familiebezoek geweest, ook in regio’s waar het coronavirus ondertussen is geconstateerd.
Een aantal ouders werkt bij internationaal opererende bedrijven of instanties die alvast maatregelen hebben genomen om verspreiding van het virus tegen te gaan. Het is niet ondenkbaar dat het virus binnenkort ook in onze regio opduikt.

Wat verwachten we van u?

Als u recent (de afgelopen twee weken) in een gebied bent geweest waar het coronavirus is geconstateerd, als u in contact bent geweest met anderen uit zo’n gebied, of als dit geldt voor één van uw gezinsleden, dan zijn u en uw kinderen gewoon welkom op school.
Krijgt u of krijgen uw kinderen in de eerste twee weken na terugkeer uit een risicogebied gezondheidsklachten zoals koorts in combinatie met luchtwegklachten / hoesten, dan moeten u en uw schoolgaande kind(eren) thuis blijven en telefonisch contact opnemen met de huisarts.

Wij vragen u in dit geval ook om direct contact op te nemen met de directeur van de school van uw kind. Wij winnen dan als schoolbestuur vervolgens advies in bij de GGD.

Daarnaast adviseren we iedereen om gezien de omstandigheden de volgende maatregelen te nemen:

Was handen regelmatig.

Hoest en nies in de binnenkant van de elleboog.

Gebruik papieren zakdoekjes.

Voor antwoorden op uw overige vragen rondom corona, verwijzen we vooralsnog naar de website: https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden .